söndag 24 mars 2013

First day

Jag har precis gjort mig redo för dagen. Allting känns mycket bättre än igår, det var så tungt med alla nya känslor och människor osv. Idag ska jag träffa Emma och vi ska turista lite och fixa lite nödvändiga saker.. Jag tänkte ge mig ut på jakt efter en telefon att ha ett brittiskt simkort i, och så ska vi kolla hur hon kommer bo från och med imorgon - och hur jag kanske kommer bo eftersom att jag förmodligen kommer flytta in med henne! Känns roligast och lättast. Där behövde man inte skriva på kontrakt för en specifik tid utan du bestämmer själv. Plus att det är mycket billigare. Nu är frågan hur det ser ut om det kommer vara värt!

Det enda som känns lite jobbigt idag är att jag inte har en egen nyckel till lägenheten än eftersom att dom inte hittar den. Vilket innebär att jag är beroende av att någon är hemma senare när jag kommer hem från stan.Men men, det får bli ett senare problem.Annars känns det skönt att ge sig ut själv idag! Har köpt ett så kallat "Oyster card" som innebär att jag kan åka hur mycket jag vill inom zon 1 och 2. Jag har betalat för en vecka än så länge. Eftersom att det är snöblandat regn här så blir det skönt att ta sig fram Underground idag!

Imorgon blir det dans!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar