måndag 25 mars 2013

Build a home

Fin morgon! Pratat med mitt hjärta en stund på FaceTime, kollat på Vänner och nu har jag precis pratat med mamma i 25 minuter. Alltså att jag är så ombytlig. Jag kan inte bestämma mig.. Som det är nu är mitt största problem och vad som tar upp min tankeverksamhet hur jag ska få hem allt jag packat med mig och kommer köpa. Behöver checka in två väskor istället för en, plus ha en kabin väska. Hur ska jag lyckas få med mig allt det själv på tunnelbanan + flygbussen helt själv kl halv fem på morgonen? Jag är nämligen nästan säker på att jag inte kommer tillbaka sedan. Jag vet, jag vet... jag har knappt gett detta en chans. Detta är min tredje dag - det är ingenting. Vi har inte hunnit med någonting. Men igår gjorde jag och Emma en lista över allt som vi vill göra i London, och förutom jobb-delen (som jag inte riktigt är med på) så känner jag att jag kommer kunna göra allt på 2 veckor om det är så. Jag kommer att vara nöjd sen.

Sen så är jag lite dum... Jag vet att hade jag inte haft min älskade pojkvän där hemma, så hade det varit annorlunda här. Jag hade bara haft mig själv att tänka på - och längtat efter min familj men det är en helt annan längtan efter sin pojkvän. Förmodligen är detta en once in a lifetime kinda thing, men samtidigt så finns London kvar. Nära dessutom... och jag var kanske helt enkelt inte mogen för detta. Vill jag jobba kan jag lika gärna jobba hemma - och tjäna mer pengar och vill jag då åka till London så kan man göra det på en weekend eftersom att man tjänar så mycket mer pengar hemma haha. Vilken pussy jag är ... Men jag tror verkligen inte att jag kommer ångra mig när jag är gammal och grå för att jag valde min familj före självständigheten.

Jag har inte många bosniska serb/kroatiska vänner - men under den senaste tiden har jag ändå pratat mycket med min fina kollega och nu även min rumskompis här i London (som också kommer från Gradiska hur sjukt?!) och jag tror att det ligger i mitt blod. Min kärlek för familjen. Stoltheten och självständigheten finns också i mig men också tack vare min uppfostran och vad jag varit med om.

Nu ska jag göra mig i ordning här i den lilla lägenheten! Har rummet för mig själv men tror att någon mer är hemma? Blir i alla fall intressant och se om jag kommer komma in i lägenheten ikväll igen eftersom att jag fortfarande inte har någon nyckel.... suck.

På schemat idag står Emmas flytt och dans tror jag! Ska i alla fall ha med mig dansgrejen i väskan så får vi se vad vi hinner med! Drygt inlägg... creds om ni tagit er enda ner hit!

Saknar er !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar