lördag 4 januari 2014

Say something

Så mycket nytt, tack 2014. Behövdes! Även om mitt psyke tar ganska mycket stryk. Så fort jag vant mig vid allt så kommer jag kunna slappna av igen, bättre än någonsin känner jag. 

Så! Sovit 2 nätter i min lägenhet, hemma hos mig. Känns helt sjukt! Men så bra. Känner mig redan hemma där. Allting är precis så som jag vill. Än så länge är det väldigt lyxigt, pappa har köpt allt som jag verkligen behövde, till och med fyllt kylskåpet. Jag har köpt det jag tyckte om som saknades. Fina gardiner, småkuddar och grejer. När allt är helt klart får jag väl lägga upp lite bilder:) ikväll är jag hemma hos mamma. Det är förstås fortfarande hemma. 

Nytt jobb! Fast tjänst (vik 13 månader) på 100%. Blir förmodligen jobb måndag - fredag. Som jag längtat... Skämdes nästan när jag berättade för mamma vad min ingångslön är, högre än hennes efter 13 år liksom. Jag är otroligt glad, men världen är orättvis. Nu kommer jag i alla fall kunna hjälpa mamma bo kvar med :) 

Ny dator! Fick både ny dator och iPhone av jobbet, men kände att jag behövde uppdatera min lilla privata också. Wie! 

Nya, men gamla drömmar. Om honom. Nu även om henne bara för att jag såg dom. Men försöker att inte ta med honom alls till mitt nya hem. Det gör för ont. 

Ny strategi. Så fort jag tänker på honom så låter jag mig själv vara ledsen och sårad en liten stund. Sen försöker jag att vända saknaden till uppskattning, och tänka på fina minnen. Sen stänger jag av honom igen, och det fungerar helt okej. 

Imorgon vill jag inte sova själv.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar