onsdag 6 november 2013

-

Jag har hela tiden trott att det är jag som inte förtjänar dig, du är ju en så fantastisk människa. Men det visar sig faktiskt att det är du som inte är värd mig. Så får det ju lov att vara, då vi helt enkelt inte var menade för varandra. 

Mamma berätta att hon skrivit till dig. Ovh det var ju inte riktigt rättvist. Men samtidigt fick jag då veta att du antingen skyller ifrån dig på det som hänt för att du själv ska vara nobel och jag vara boven, eller så är du för feg för att säga sanningen till mig. Oavsett så är det fel. Det var fint att få ha några stunder med dig igen, och all vår tid kommer jag alltid värdera högt. Men nu är du inte du, och jag är inte den jag var för dig förr. Jag vet att det inte är meningen av dig och jag förstår att du var förvirrad, men summan av allt blir ändå att jag är den utnyttjade och illa behandlande lilla offret. För det kommer jag alltid se ner på dig. 

Det är en helt okej historia, om det lätt och slätt är så att vi inte är kära mer. Så kan det bli. Det är alltid sorgligt men det är väl naturligt, hur starkt man än trodde på kärleken från början. Jag önskar dig verkligen all lycka med att hitta dig själv. Var bara beredd på att känna dig ensam, och snälla - låt då mig vara. För nu ska jag lära mig av dig, då det verkar vara den lättaste vägen. Jag stänger av dig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar