måndag 14 oktober 2013

Karma

Om det är något som följt mig i mitt liv så är det garanterat karma. Karma och önskningar. På både gott och ont såklart. Som ett exempel från när jag var liten, så önskade jag högt att jag skulle få glasögon och räls. Ja, konstig unge som vill ha faktiska handikapp. Glasögon och tandställning fick jag sedan i samma veva, i den magiska åldern - 14 år! Katastrofalt. På köpet kom anorexin. Flera sådana exempel finns, därför är jag numera hemskt försiktig med vad jag önskar mig här i livet. Jag önskar mig inte längre att få vara ensam, jag önskar mig inte längre ytliga saker och jag tänker aldrig någonsin att något ont ska hända någon annan. Jag tror universum liksom lyssnar mer än vad vi kan ana.

Jag kan stolt säga att jag önskar mig samma sak vid varje lyckotillfälle, ni vet när man blåser bort en ögonfrans eller då klockan slår 00.00 och sådär - enda sedan jag var sisådär 10 år gammal! Och ännu tror jag önskan är fullständigt hemlig precis som den ska vara i skrockens värld. Den är fin i alla fall, min allra högsta önskan. Än så länge bådar det gott.

På tal om karma då.. Idag fick jag en trisslott av en kund, för att jag varit så trevlig! Vilket är lite ironiskt för jag var inte speciellt trevlig imorse faktiskt. Däremot under helgen, så har jag varit mitt extra goda jag! Ändå har jag fått ett flertal utskällningar från missnöjda kunder. Lite upp och ner med andra ord.. Tror dock det handlade om att de var mer arga på sig själva, som klantat till det. Nåja, vart ingen vinst på lotten i alla fall - men tänker att jag ska föra en god gärning vidare idag.

Känner mig kramig, så kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar