fredag 20 september 2013

Scenskräck

Är det ett ord? Jag och särskrivningar alltså... lär mig aldrig.

Jag känner att jag får lite scenskräck när jag tittar in här nu för tiden. Det var ju ett aktivt val att länka bloggen på Instagram, men att det skulle titta in så många är faktiskt lite skrämmande. Det är precis vad jag behöver dock, och vad jag var ute efter. Jag måste få bort min prestationsångest (borde det varit särskrivning??) - eller ja, scenskräck helt enkelt!

Jag menar som på en dansklass... Så fort jag känner att vår lärare ser på just mig, så tappar jag balansen. Kan vara världens lättaste grej men så fort jag plötsligt blir medveten om någons blick så liksom faller jag, bokstavligt talat. Jag känner att jag måste sluta med det. För så fort jag slappnar av; så snurrar jag snabbare, jag får upp benen högre, jag tappar inte takten och inte heller balansen. Det går så himla bra. Det kanske hjälper med att vara öppen här med då. För verkliga livet. Kanske.

Bloggen är fortfarande till mig för mig. Här samlas mina tankar, lika långt inifrån som ytliga. Men ni kan ju få vara med.

Ännu en fin en här nere då. En av mina favoritscener. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar