måndag 8 april 2013

Told my love to wreck it all








Haft jättefina dagar här i London som vanligt. Igår när vi vaknat till liv efter våran (fantastiska!!) utekväll i lördags, så promenerade jag, Linnea och Lurre till Little Venice. Tog nog inte ens en halvtimma för oss. Vi bor verkligen perefekt! 20 min till Camden med promenad, 30 min till Little Venice och bara 4 stopp från Bond Street. Rätt nice. Hur som, Little Venice var väl en liten besvikelse - även om jag iofs inte hade så mycket förväntat. Men trodde iaf att det skulle vara någon form av marknad, men det var ju trots allt söndag och de verkar bo på båtarna så de kanske helt enkelt hade söndags ledigt. Fint väder och mysig promenad fick vi i alla fall! Vi avslutade med sjukt god middag och efterrätt på en jättemysig restaurang där i närheten. När jag var på väg hem så stannade jag på en nagelsalong som ligger utanför vår lägenhet och gjorde manikyr med Shellack (stavning??) för första gången. Låt oss säga att jag inte är den som ska lägga pengar på sånna tjejgrejer... Jag har redan pajat en nagel juuuhh suck.











Idag så följde jag med Linnea (vi har turen att ha två st fina Linneor i vår lägga) på lite ärenden på stan innan hon for till jobbet. Tog en maffig våffla på Oxford Street och rullade därifrån ... Men jag kände mig inte riktigt klar och tog tag i lite turist grejer! Hoppade av vid Waterloo bara för att aa.. det är waterloo liksom och promenerade bortåt London Eye och vidare mot Big Ben. Förstår inte varför detta kändes så viktigt för mig egentligen, men när jag gick på bron mot Big Ben så slog klockan precis 17 - alltså fem maffiga slag. Fylldes av lyckorus och kände mig så himla priviligerad (pinsamt om jag stavat fel nu.. fick ändå googla). Även om min resa hit inte blev som jag från början tänkt så känner jag att jag utvecklats så himla mycket. Jag har hittat hem lite mer i mig själv igen och ska nog vara riktigt glad för det.

Shiiiiet, det blir mycket text varje gång. Inte ok! Imorgon kanske jag drar förbi Camden market och köper en tröja jag spanat på, på eftermiddag blir det contemporary (äntligen!!) och på kvällen free promoter dinner - yeei!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar