onsdag 12 september 2012

Moonlight Sonata

(Tack för musiklektionerna på högstadiet!)

Ligger och lyssnar på Beethoven och låter tankarna fara iväg. Sätter min egen oro över att kanske inte få åka till New York i ett större perspektiv och inser hur lyckligt lottad jag är. Även om det är min dröm idag, så har jag ett fantastiskt hem med alla mina älskade nära och kära att stanna hos. Det här löser sig.

Har ni aldrig lyssnat på klassisk musik så ska jag vara lite töntig och säga att ni borde göra det! Finns ju en anledning till att den aldrig går ur tiden, finns riktigt fantastisk musik. Min favorit är Moonlight Sonata med Beethoven.

Älskar all piano musik. Inte bara är det fantastiskt att dansa till - det gör mig så lugn och lycklig i hela kroppen. Även om mycket tankar och minnen kommer tillbaka, så är det som om ljudet av piano bara låter en känna de lyckliga minnena och se det där jobbiga man varit med om med tacksamhet för att man fått vara med om förändring.

Vilket cheezy inlägg! Bäst att sova...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar